Апякунскі савет - Дивинская СШ
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова
Беларусь Библиотечная

Апякунскі савет

Інфармацыя пра Апякунскі Савет

устаноў агульнай сярэдняй адукацыі

Што такое апякунскі савет і хто прымае рашэнне аб яго стварэнні?

Папячыцельскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцці.

Рашэнне аб стварэнні апякунскай рады прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.

Якім дакументам рэгламентуецца дзейнасць апякунскай рады ў рэспубліцы?

Дзейнасць апякунскіх саветаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 146.

Хто ўзначальвае апякунскі савет? Хто ўваходзіць у склад апякунскай рады школы?

Вышэйшым органам кіравання апякунскай радай з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскай рады старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады.

У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы. Выкананне членамі апякунскай рады сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.

На вырашэнне якіх задач накіравана дзейнасць апякунскіх саветаў?

Задачамі дзейнасці апякунскай рады з'яўляюцца:

- садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;

- распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;

- садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы;

- вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады, у тым ліку на:

- умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;

- удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;

- правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;

- іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;

- садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;

- мэтавае выкарыстанне сродкаў апякунскай рады.

Ці мае права кіраўнік установы адукацыі прыцягваць для фінансавання школы сродкі бацькоў?

У адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі фінансаванне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі можа ажыццяўляцца з розных крыніц, не забароненых заканадаўствам. Для вырашэння актуальных задач устаноў агульнай сярэдняй адукацыі кіраўнік ва ўзаемадзеянні з апякунскай радай мае права прыцягваць дадатковыя крыніцы фінансавання, у тым ліку спонсарскую дапамогу і сродкі бацькоў.

Бацькоўская дапамога можа аказвацца толькі на добраахвотнай аснове. Пералічэнне сродкаў ажыццяўляецца па квітанцыі на разліковы рахунак установы адукацыі.

Як фарміруюцца фінансавыя сродкі апякунскай рады?

Фінансавыя сродкі апякунскай рады фармуюцца з добраахвотных унёскаў, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады.

Ці могуць члены бацькоўскага камітэта ініцыяваць збор (пералічэнне) грашовых сродкаў установе адукацыі?

Міністэрства адукацыі ў адпаведным лісце ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама асабліва звярнула ўвагу на недапушчальнасць выканання функцый апякунскай рады членамі бацькоўскага камітэта.

Як Міністэрства адукацыі рэагуе на сітуацыю па зборы грашовых сродкаў з бацькоў?

Звароты грамадзян, якія змяшчаюць звесткі аб меркаваных фактах збору сродкаў ва ўстановах адукацыі, знаходзяцца на пастаянным кантролі Міністэрства адукацыі.

Міністэрства адукацыі накіравала ва ўпраўленні адукацыі аблвыканкамаў, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама ліст, у якім асаблівая ўвага звернута на недапушчальнасць фарміравання фінансавых сродкаў апякунскай рады ў парушэнне патрабаванняў пункта 24 Палажэння ў частцы фарміравання фінансавых сродкаў апякунскай рады.

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пастанова
Міністэрствы адукацыі Рэспублікі Беларусь

25.07.2011 № 146

ПАЛАЖЭННЕ
аб апякунскай радзе ўстановы адукацыі

1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці апякунскай рады ўстановы адукацыі (далей – апякунская рада).

2. Апякунскі савет з'яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі і ствараецца з мэтай аказання садзейнічання ў забеспячэнні яго дзейнасці і развіцця.

3. Рашэнне аб стварэнні апякунскай рады прымаецца ініцыятыўнай групай, у склад якой могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі аб 

навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.

4. Папячыцельскі савет арганізуе сваю работу ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, гэтым Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства, статутам установы адукацыі.

5. Апякунскі савет распрацоўвае, прымае і арганізуе рэалізацыю планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі.

6. Папячыцельскі савет узаемадзейнічае з кіраўніком установы адукацыі і іншымі органамі самакіравання ўстановы адукацыі па пытаннях функцыянавання і развіцця ўстановы адукацыі. Прадстаўнік апякунскай рады можа ўдзельнічаць у працы іншых органаў самакіравання.

7. Рашэнні апякунскай рады носяць кансультатыўны і рэкамендацыйны характар.

8. Выкананне членамі апякунскай рады сваіх функцый ажыццяўляецца выключна на бязвыплатнай аснове.

9. Дзейнасць апякунскай рады можа быць спынена па ініцыятыве і (або) рашэнні агульнага сходу апякунскай рады.

10. Задачамі дзейнасці апякунскай рады з'яўляюцца:

10.1. садзейнічанне ўстанове адукацыі ў развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, забеспячэнні якасці адукацыі;

10.2. распрацоўка і рэалізацыя планаў сваёй дзейнасці ў інтарэсах установы адукацыі;

10.3. садзейнічанне ў паляпшэнні ўмоў працы педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;

10.4. вызначэнне напрамкаў, форм, памераў і парадку выкарыстання сродкаў апякунскай рады, у тым ліку на:

10.4.1. умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы;

10.4.2. удасканаленне арганізацыі харчавання навучэнцаў;

10.4.3. правядзенне спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных, адукацыйных мерапрыемстваў;

10.4.4. іншыя мэты, не забароненыя заканадаўствам;

10/05. садзейнічанне ва ўсталяванні і развіцці міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;

10/06. мэтавае выкарыстанне сродкаў апякунскай рады.

11. Апякунская рада дзейнічае на аснове прынцыпаў:

11.1. добраахвотнасці сяброўства;

11.2. раўнапраўя членаў апякунскай рады;

11.3. калегіяльнасці кіраўніцтва;

11.4. галоснасці прымаемых рашэнняў.

12. У склад апякунскай рады могуць уваходзіць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі, прадстаўнікі грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый, іншыя асобы.

13. Рашэнне аб уключэнні ў склад апякунскай рады прымаецца агульным зборам апякунскай рады.

14. Член апякунскай рады мае права:

14.1. уносіць прапановы па ўсіх напрамках дзейнасці апякунскай рады на сходах апякунскай рады;

14.2. атрымліваць інфармацыю, наяўную ў распараджэнні апякунскай рады;

14.3. удзельнічаць ва ўсіх мерапрыемствах, якія праводзяцца апякунскай радай.

15. Член апякунскай рады абавязаны:

15.1. выконваць патрабаванні гэтага Палажэння;

15.2. выконваць палажэнні статута ўстановы адукацыі;

15.3. прымаць актыўны ўдзел у дзейнасці апякунскай рады, прадугледжанай гэтым Палажэннем;

15.4. выконваць рашэнні апякунскай рады.

16. Сяброўства ў апякунскай радзе спыняецца:

16.1. па заяве члена апякунскай рады, якую ён прадстаўляе агульнаму сходу;

16.2. па рашэнню агульнага сходу ў сувязі з выключэннем з апякунскай рады.

17. Пры выхадзе або выключэнні з членаў апякунскай рады добраахвотныя ўзносы не вяртаюцца.

18. Вышэйшым органам кіравання апякунскай радай з'яўляецца агульны збор. Узначальвае агульны сход апякунскай рады старшыня апякунскай рады, які выбіраецца на 3 гады.

Агульныя зборы праводзяцца па меры неабходнасці, але не радзей аднаго разу ў паўгоддзе.

Па ініцыятыве адной трэці членаў апякунскай рады можа быць скліканы пазачарговы агульны сход.

19. Агульны сход правамоцна прымаць рашэнні, калі ў ім удзельнічаюць больш за палову членаў апякунскай рады.

Рашэнні прымаюцца простай большасцю прысутных чальцоў апякунскай рады.

Рашэнні па пытаннях, якія адносяцца да выключнай кампетэнцыі агульнага сходу, прымаюцца кваліфікаванай большасцю (не менш як дзве трэці) галасоў прысутных членаў апякунскай рады.

Рашэнні агульнага сходу апякунскай рады даводзяцца да ведама ўсіх зацікаўленых асоб.

20. Старшыня апякунскай рады ў адпаведнасцi са сваёй кампетэнцыяй:

20.1. кіруе дзейнасцю апякунскай рады;

20.2. старшынюе на агульных зборах апякунскай рады;

20.3. забяспечвае выкананне рашэнняў агульнага сходу апякунскай рады;

20.4. прадстаўляе апякунскі савет ва ўсіх узаемаадносінах з дзяржаўнымі, грамадскімі і іншымі арганізацыямі і фізічнымі асобамі па ўсіх пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі апякунскай рады;

20.5. вырашае іншыя пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі агульнага сходу.

21. Да кампетэнцыі агульнага сходу апякунскай рады адносяцца:

21.1. прыняцце рашэ

ня аб членстве ў апякунскай радзе;

21.2. абранне старшыні апякунскай рады і прыняцце рашэння аб датэрміновым спыненні яго паўнамоцтваў;

21.3. вызначэнне прыярытэтаў дзейнасці апякунскай рады і прыняцце рашэння аб удасканаленні яе, змене структуры і скасаванні апякунскай рады;

21.4. распрацоўка, прыняцце і арганізацыя рэалізацыі перспектыўных і бягучых планаў дзейнасці апякунскай рады ў адпаведнасці з гэтым Палажэннем;

21.5. вызначэнне парадку фарміравання і выкарыстання фінансавых сродкаў і іншай маёмасці, якая знаходзіцца ў распараджэнні апякунскай рады;

21.6. вядзенне ўліку паступлення і расходавання сродкаў апякунскай рады і падрыхтоўка справаздач аб іх выкарыстанні ў адпаведнасці з рашэннем агульнага сходу;

21.7. разгляд і зацвярджэнне штогадовай справаздачы апякунскай рады аб дзейнасці і выкарыстанні маёмасці, у тым ліку і грашовых сродкаў.

22. Да кампетэнцыі членаў і (або) ініцыятыўных груп апякунскай рады адносяцца:

22.1. падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні дзейнасці ўстановы адукацыі;

22.2. выкананне прынятых рашэнняў з улікам прапаноў і заўваг чальцоў апякунскай рады;

22.3. фарміраванне парадку дня і падрыхтоўка неабходных матэрыялаў для разгляду і прыняцця па іх рашэнняў на чарговым агульным сходзе апякунскай рады, штогадовай справаздачы аб выніках дзейнасці апякунскай рады;

22.4. узаемадзеянне з зацікаўленымі па дасягненні мэт, прадугледжаных статутам установы адукацыі;

22.5. разгляд іншых пытанняў, вынесеных на абмеркаванне агульнага сходу апякунскай рады.

23. Сакратар апякунскай рады:

23.1. ажыццяўляе арганізацыйную работу па падрыхтоўцы агульных сходаў апякунскай рады;

23.2. арганізуе вядзенне і захоўванне пратаколаў агульных збораў апякунскай рады.

24. Фінансавыя сродкі апякунскай рады фармуюцца з добраахвотных унёскаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам, якія залічваюцца на бягучы (разліковы) рахунак па ўліку пазабюджэтных сродкаў установы адукацыі, і выкарыстоўваюцца па мэтавым прызначэнні ў адпаведнасці з рашэннем апякунскай рады. 

 

Телефоны прямой линии

разгарнуць » / « згарнуць